fredag 25 oktober 2013

United in green, enchanted forest

En sak som kan vara bra när man målar sina naglar är att kolla att den matta top coaten an använder verkligen är en top coat. I annat fall kan det råka vara en matt nagelstärkare, vilket inte ger samma effekt.

Manikyren jag ändå kommer att visa råkade ut för precis detta. Sen la jag en riktigt matt topcoat uppe på för att rädda upp det hela men tror att det misstaget ändå hade konsekvenser för resultatet. Dessutom är ju inte H&Ms matta top coat snabbtorkande. Vilket kan resultera i hack i lacken. Så, denna  visas nu för att bytas ut till ett annat grönt lack ikväll. 

Enchanted forest från Nyx är ett glitterlack i grön jellybas, vilket jag inte tror skulle gå att få opakt på egen hand men det gör sig fantastiskt snyggt mot svart. För att få upp de stora glittret får man fiska en hel del. Kombon svart + glitter + matt är rätt cool, men tror jag skulle ha föredragit det hela blankt. Det svarta är ett matt lack från Nyx vilket i sig är lite kaka på kaka när man ändå köttar på matt top coat men jag tänkte "eh what da hell".

Det hackiga resultatet kommer nu!






United in green hålls av Karin på vackerochunderbar.se föratt uppmärksamma depressioner. En extremt farlig sjukdom som tar den drabbade från sina nära och kära ner till helvetet på jorden. Att motverka, känna igen och behandla denna sjukdom borde vara högt prioriterat i samhället. 

/Lev väl! 

Imzadi







2 kommentarer:

  1. Ha ha, det är så lätt hänt:) Jag målade för ett tag sedan mina nylackade naglar med nagelolja och undrade länge varför de inte härdade i samma takt som de brukar. Nagelolja har inga snabbtorkande egenskaper alls kan jag tala om;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha jag fruktar för den dagen man lite halvtrött tar en padd med depend för att ta bort ögonsminket!

      Radera