måndag 5 augusti 2013

Blå måndag!

Jag har smugit omkring här i nagellacksbloggvärlden nu i säkert 2 månader, och nu vill jag också vara med! Min nagellackssamling har växt från ca 2 till mer än 100 lack (stadigt ökande).

Idag är mina naglar passande nog blåa, med OPIs "Dating a royal". Detta lack köpte jag för att jag trodde det skulle vara mycket mer jelly än det var, till att göra en blå pondmanikyr. Det sket sig kan man säga men blev ändå helt kär i färgen.

På tal om det, jag köpte detta lack på Åhléns i Stockholm, och när jag kom in i butiken frågade expediten om jag behövde hjälp. Frågade då om hon hade några fina blåa nagellack med jellyfinish. Fick en rätt skev blick tillbaka och sedan svaret "Jaha du menar gellack". Borde man inte ha lite koll om man jobbar på makeup avdelningen?





Två rätt flödiga lager nagellack, lättmålat och vackert! Jag testar just nu Essies "Ready to go" topplack istället för det hyllade SV, tycker hittills det fungerar lika bra.

Lev väl

Imzadi


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar